pátek 8. března 2013

Křeslo Halabala

Před rokem jsem si zrenovovala křesla po babičce. Křesla od designéra Jindřicha Halabaly musí znát snad každý. Výborně se v nich sedí a mají krásný nadčasový design. Ohýbané dřevěné područky jsou nádherné samy o sobě. Křeslo dostalo po renovaci trochu nádech severského designu - to byl účel.

Odstranit ten extra tvrdý lak byla dřina. Ale silná bruska a trpělivost to zachránily. Čalounické práce mi udělala paní Helena z Havířova. Moc šikovná. Polštářek je z H&D Home design.

Po renovaci

Před renovaci


36 komentářů:

  1. To je nádhera! Perfektní práce. Tyhle funkcionalistické kousky miluju. Škoda, že nemám nikde nějakou kouzelnou půdu, kterou bych se mohla prohrabat :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Velmi žádané křesílko, moc pěkně zrenovováno Pavli...

    OdpovědětVymazat
  3. chodím se na tohle křesílko koukat aspoň jednou za měsíc - povedená proměna. Zajímalo by mě, jestli má jen nový potah, nebo vyměněný i celý vnitřek? Jestli jste ho rozebrala až na péra, čím je pak vycpané? Znovu senem už asi těžko, předpokládám. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý den, Křeslo má vyměněný jen potah. Vnitřek byl zachovalý, tak zůstal tak. Pod čalouněním je akorát nová nějaká výztuž, ale co tam přesně čalounice dávala to já nevím. Vypadá to jako hrubý vatelín. Pod hrubým vatelínem je nějaká juta, pod tím něco a pak jsou péra. Ale seno tam není :) Mám nové 4 Halabaly, očalouněné trohcu jinak. Co nejdříve je tady hodím, at se zase můžete chodit dívat :) Děkuji......

      Vymazat
    2. Tak to se těším!
      Já právě o víkendu rozebrala až na péra dvě stejná křesla a koukala jsem, co všechno je uvnitř. :-) Látka - juta - vatová vycpávka - juta - seno (asi nějaké speciální, snad uváděná africká tráva, ale vypadalo jak to, kterým krmíme ovce:-)) - juta a pak teprve péra. A v tom všem spoustu, spoustu prachu, kvůli kterému to chci nově vycpat. Jsem zvědavá, co mi na to řekne čalouník. Chystám se na nějaké veselé barvy.

      Vymazat
    3. Tak to jste šikovná !
      Čalouník Vám určit poradí dobře. jsou to odborníci :)
      Kdyby se Vám chtělo, klidně mi pak hotovou renovaci pošlete na e-mail. Ráda se podívám.
      Já si na barvy netroufám...jelikož křesla se mnou burou putovat, ještě nevím kam....

      Vymazat
  4. dobrý den, na kolik takové přečalounění vyjde? Zrovna jsem dva kousky sundalA Z PŮDY, NEJSOU PROSEZENÁ, TAKŽE BY STAČIL NOVÝ POTAH :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý den, Já jsem platila za čalouníka za jedno křeslo 2700,-

      Vymazat
  5. Dobrý den. To je krása! Zrovna mám v pozůstalosti taková křesla a nevím, kdo by mi je opravil. Jsou dost prosezená a opěrky jsou vyviklané. Nevíte, kdo by mi je opravil?
    Marie

    OdpovědětVymazat
  6. Dobrý den, na vaše křesílka dívám už dlouho a už jsem si taky dvě pořídila i když je zatím nemám kam dát a budou čekat až postavíme domeček :) ale jedno za 100 Kč, no nekup to :) přečalounit si je chci sama, tak uvidím jestli to zvládnu, je to výzva :)

    OdpovědětVymazat
  7. Dobrý den,
    můžu se zeptat, jakou bruskou jste křeslo brousila? A jak dlouho Vám to asi zabralo? Ráda bych zrenovovala podobné křeslo, ale toho broušení zaoblených područek se bojím

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý den. v současné době mám excentrickou brusku Metabo. průměr 150, smirky na suché zipy, smirek hrubost 40, pak 180-200.
      Jedna područka vybroušena asi za 20 minut.
      Vybrousíte i s vibrační bruskou, ale dejte tam co nejhrubší smirek, pak jemným.

      Vymazat
  8. Dobrý den, co máte prosím za typ brusky Metabo, nestačila by jen 125mm, ty 150ky ať jde o jakýkoliv typ jsou už dražší... máte nadherné věci vyrobené :)
    http://www.euro-shopy.cz/cz/excentricke-brusky-5/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě by stačila 125ka. já mám 150ku, protože hodně brousím skříně, kredence - velké plochy. Z větším kotoučem se prostě velké plochy brousí lépe...Děkuji Vám !

      Vymazat
  9. Dobry den, krasny kus s patinou ... pred renovaci :-) Bohuzial sa vytratilo caro originalu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak. To křeslo žádnou velkou renovaci nepotřebovalo. Byl to naopak nádherně zachovalý originál. Teď je z něj laciný kus jako každé druhé nové křeslo z dnešního obchodu IKEA. Obzvláště ty obroušené područky jsou příšerné. Tak to staré křeslo zničit... Holt jak renovace nedělá skutečný odborník na historický nábytek, tak to dopadne takto. Ach jo. Fakt velká škoda toho původního krásného křesla. :(

      Vymazat
  10. Dobrý den, máme na chalupě přesně taková dvě křesla. Kdyby měl někdo zájem, byla by k prodeji. info na FB Dušan Běhounek. S pozdravem DB.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý den, zajímala by mne ta křesla. Jsou k mání - a odkud jste, prosím? OT

      Vymazat
  11. Jsou v původním stavu, foto mohu zaslat. DB

    OdpovědětVymazat
  12. Dobrý den, zajímala by mne ta křesla. Jsou k mání - a odkud jste, prosím? OT

    OdpovědětVymazat