úterý 23. dubna 2013

Dřevěná truhla

Kamarádka rekonstruovala starý domek a našla tam poklady. Prosila mne jestli bych ji nezrenovovala nalezenou truhlu do opraveného domečku. Ten šílený tvrdý lak smrdící po asfaltu bych už pro nikoho neodstraňovala. Hrozná dřina, spousta prachu, vnitřek vytapetovaný novinami. Když jsem vnitřek začala brousit úhlovkou s ocelovým kartáčem, noviny s pilinami lítaly všude kolem a nepomohly ani ochranné brýle.

Výsledek broušení: strukturovaný povrch dřeva. Povrchová úprava: voskový lak.


Původní stav.




Krásná struktura dřeva vytvořená červotoči.


Renovace  - 2011

33 komentářů:

  1. Máš můj obdiv, je to fakt šílená práce...mám téměř tu samou a s odstraňováním jsem v půlce:-( Nakonec by měla být vyšisovaně bílá, tak uvidím, jak se zadaří:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nasadím na úhlovou brusku ocelový kartáč a to jde celkem rychle. Nijak jinak bych už to nedělala. Ale chce to trochu síly jí udržet.
      Vyšisovaně bílá bude taky skvělá ! Jsem ráda, že nejsem jediný blázen :)

      Vymazat
    2. všechny takto šikovné máte můj obdiv!

      Vymazat
  2. Ne, nejsi, taky jsem to jednou dělala - nikdy víc!!!

    OdpovědětVymazat
  3. A sakra, já jsem měla něco podobného v plánu, tak nevím...:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zkusit to můžeš. Při nejhorším (při nejlepším), všechno se dá jen lehce přebrousit a natřít, když to nejde :)

      Vymazat
    2. No, to bych vlastně chtěla... Nepotřebuju se dostat až na dřevo...

      Vymazat
  4. Dobrá práce. Nádherná truhla ;)

    OdpovědětVymazat
  5. Krásná truhla, my je podle takové vyrábíme. Našel jsem jí také u babičky na starém statku a nedaleko ode mě jsem našel šikovného kováře, který mi na ně dělá po staru suprová kování. Děláme to i v patině... Kdyby Vás to zajímalo, tak jukněte :-) DRŽÍM VÁM PALCE ;-)
    http://www.skywander.cz/cz/produkt/truhla-antik-velka-80x40x50cm.html#22904532

    OdpovědětVymazat
  6. Zdravím... opravdu nádherná práce:-) Moc prosím..píšete, že je ošetřena voskovým lakem??... pohledala jsem...a nemůžu nic takového najít...bud včelý vosk, vosk na starožitý nábytek....ale nemůžu najít "voskový lak".poradila byste? Dala jsem si tu práci a také se pustila do broušení a vaše konečná úprava truhly se mi moc líbí:-)
    Moc díky
    Martin F

    OdpovědětVymazat
  7. Dobrý den, Jednalo se tady o tento produkt: http://www.remmers-barvy.cz/remmers-hartwachs-siegel-tvrdy-voskovy-lak-c93/ Ale už ho nepoužívám
    (dlouho zvláště smrdí něž se vyvětrá - i 2 měsíce). Dnes používám trvdý voskový olej, který má však mnoho firem. Doporučovala bych Vám ten včelí vosk nebo nějaký vosk na nábytek...
    Děkuji ! At se daří !

    OdpovědětVymazat
  8. Dobrý den, chystám se také na renovaci staré truhly po pradědovi. Byla ale desetiletí ve sklepě a uvnitř je cítit - nedá se říct zatuchlinou, prostě něčím smrdí. Když jsem do ní dala cejchy, vše nasmrádlo. A bohužel nepomáhají mýdla, pytlíčky na vůni do skříně, ani nic jiného.. Máte zkušenost, jestli se přebroušením zápach eliminuje? Přemýšlím, že bych ji zevnitř zkusila přetřít bezbarvým matným lakem.. Bojím se, aby to nebyla děsivá práce k ničemu - pokud do truhly nebudu moci nic dát.. Moc děkuji za radu. Lenka Albrechtová, Plzeň

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý den, Ano pořádným přebroušením se trochu zápach eliminuje. Zkuste taky truhlu zevnitř natřít - klidně lakem. Pak větrat a větrat. Některé truhly nesmrdí, ale měli jsme taky jednu, která se nedala vůbec vyvětrat. Možná snad časem a pravidelným větráním by to mohlo pomoct. Více asi neporadím. Mějte se hezky. P.R.

      Vymazat
  9. Dobrý den!
    Nádherná práce. Dělám teď na něčem podobném.
    Zeptám se prosím. Ono kování jste "jen" přebrousila ocelovým kartáčem či něčím dalším jiným?
    Moc děkuji

    OdpovědětVymazat